این شرکت دارای متخصصین مجرب در زمینههای الکترونیک، نرمافزار، فناوری اطلاعات، مکاترونیک و مدیریت میباشد. تحصیلات عالی دانشگاهی در کنار مهارتهای تخصصی اعضا، نشان از توان بالای تحقیقاتی و اجرایی این شرکت دارد. شرکت مولد علم با اتکا به توان، سابقه فنی و علمی خود و بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین، توانایی طراحی، پیاده سازی و اجرای پروژه هایی با تخصص های ذیل را در حوزههای صنعتی، خانگی، پزشکی، نظامی، محیط زیست، کشاورزی و غیره را دارد. در ادامه توانمندیهای دپارتمان نرم افزار شرکت در حوزههای مختلف را معرفی می نماییم:
1) طراحی و اجرای پروژههای هوش تجاری:
هوش تجاری به مجموعهای از مدلهای ریاضی و متدولوژیهای تحلیلی گفته میشود که برای استخراج اطلاعات و دانش مفید از دل دادههای خام جهت استفاده در فرایندهای تصمیم گیری پیچیده استفاده میشود. هدف اصلی سیستمهای هوش تجاری ارائه ابزارها و متدولوژیهایی برای دانشکاران جهت اخذ تصمیمات اثر بخش و به موقع است.
2) طراحی سیستمهای جامع نرم افزاری:
پروژههای نرمافزاری تحت وب و ویندوز برای کاربردهای مختلف صنعتی و سازمانی از اهمیت بهسزایی برخوردار است. همچنین طراحی نرمافزارهای سفارشی برای سختافزارهای مختلف باعث افزایش کارایی سیستم شده و مدیریت آسان سیستم را تحت بسترهای مختلف فراهم مینماید. تعریف و مشاوره و طراحی این نرمافزارها از حوزههای تخصصی این شرکت محسوب میشود.
3) طراحی و پیاده سازی سیستم های GIS:
گردآوری داده های مکانی و توصیفی در یک پایگاه داده از مشخصههای اصلی GIS است. جامع بودن GIS آن را وارد سیستمهای مهندسی و صنعتی کرده است. اطلاع از موقعیت روباتهای متحرک و مدلسازی آن بر روی نقشه، همچنین بهینه سازیهای وابسته به موقعیت از موارد کاربردی GIS میباشد. ساخت این گونه سیستمها به صورت بومی سازی شده از توانمندیهای شرکت مولد علم میباشد.
4) مدیریت داده های عظیم BIG Data
Big data اصطلاحی است برای مجموعه داده های حجیم که بزرگ ، متنوع ، با ساختار پیچیده و با دشواریهایی برای ذخیره سازی ، تحلیل و تصویرسازی (نمایش) ، پردازشهای بیشتر یا نتایج میباشد. پروسه تحقیق بر روی داده های حجیم جهت آشکارسازی الگوهای مخفی و راز همبستگی ها ، تجزیه و تحلیل big data نامیده میشود. این اطلاعات مفید برای سازمانها وشرکتها در جهت کسب بینش غنی تر و عمیق تر و موفقیت در رقابت کمک میکند. به همین دلیل اجراهای big data نیاز دارند تا در صورت امکان ، تحلیل شوند و به طور دقیق اجرا شوند. این گزارش خلاصه ای از محتوای big data ، هدف ، مثالها ، روشها ، منافع و چالش ها ارائه میدهد و در خصوص نگرانیهای حفظ حریم خصوصی در big data بحث میکند.
دستاوردها و محصولات نرم افزاری
با توجه به اهمیت و گستردگی کاربردهای سیستمهای هوشمند در حوزههای مختلف، دستاوردها و محصولات شرکت براساس حوزه کاربرد معرفی میگردند. لازم به ذکر است بعضی از محصولات به علت عملکرد پرکاربرد خود میتوانند در حوزههای دیگری نیز کاربرد داشته باشد.
1) سیستم جامع اتوماسیون اداری مدیریت اسناد و آرشیو اطلاعات
مدیریت اسناد و اتوماسیون اداری به منزله مدیریت تولید، توزیع و مصرف اطلاعات سازمانی مستلزم توفیق در برقراری ارتباط موثر بین واحد ها و ایجاد فرآیندهای مناسب گردش اطلاعات، مدیریت بهینه زمان و نگهداری و گردش حجم بالای اسناد می باشد.
2) سامانه مدیریت و تجمیع اطلاعات ترافیکی (سمتات)
ترافيك يك مسئله بين بخشي است و تسهيل آن نياز به هماهنگي و همكاري همة دست اندركاران آن دارد. عدم يكپارچگي در مديريت كلان ترافيك سبب معضلات و احياناً دوباره كاريهايي ميشود كه كمترين ضرر آن از بين رفتن زمان شهروندان، بيت المال و افزايش مشكلاتي است كه كما بيش شاهد آن هستيم. اولين اقدام براي كاهش معضل ترافيك ايجاد مديريت واحد است. عدم توزيع دقيق و درست وظايف و مسئوليتها ميان بخشهاي مرتبط با ترافيك موجب شده كه شهر با ترافيك آشفته مواجه باشد. مدیریت واحد بدون بسترهایی بر پایه فناوری های نوین کاری سخت و دشوار میباشد. در صورتی که بتوان به صورت نرم افزاری و یک پارچه کلیه سیستم های حمل و نقل هوشمند را مدیریت نمود میتوان به بهبود وضعیت ترافیک شهری و بین شهری بیشتر امیدوار بود.
3) سیستم جامع کنترل تردد مراجعین سازمان
با راه اندازي سيستم مديريت اطلاعات مراجعين در سازمانها و استفاده از گيتهاي مناسب در محلهاي مورد نظر ميتوان اولا تردد يك فرد خاص در بخشهاي مختلف يك سازمان را رديابي نمود ثانيا ميتوان آگاهي يافت كه در يك زمان خاص و در يك محل خاص چه افرادي تردد نمودهاند با استفاده از اين قابليت ميتوان در موارد امنيتي خاص و يا در حوادث غير منتظره نظير آتش سوزي و ... اطلاعات مناسبي را جمع آوري نمود. سامانه مدیریت مراجعین نگهبین روش نوینی جهت سرعت بخشیدن به روند تردد مراجعین میباشد در این سیستم میتوان بر اساس روشهای تحت وب و نرم افزارهای تجهیزات قابل حمل و به کمک فناوریهای بارکد، RFID و تفکیک و تشخیص چهره بستر مناسبی جهت انجام سریع، دقیق و امن امور روزمره کنترلی، آماری و گزارش گیریهای مرتبرط با آن را فراهم نمود.
4) سامانه حاکمیت بالینی
هدف حاكميت باليني تعيين استانداردهاي روشن و كاربردي، نظارت بر نحوه عملكرد سازمانهاي ارائه دهنده خدمات باليني و انتشار نتايج حاصل از انجام ارزيابيهاي دورهاي است. حاكميت باليني هر اقدامي كه براي حداكثر نمودن كيفيت لازم باشد را به انجام ميرساند و در ارتباط با يافتن روشهايي است كه از آن طريق بتوان اثربخشي باليني را توسعه داده و فرهنگي مناسب به منظور حمايت از آن ايجاد كرد. هدف اصلي حاكميت باليني ارتقاء مستمر كيفيت خدمات است و چارچوبي را فراهم مي نمايد كه در قالب آن سازمانهاي ارائه دهنده خدمات سلامت ميتوانند به سمت رشد، توسعه و تضمين كيفيت خدمات باليني براي بيماران حركت كنند. سامانهای که بتواند حاکمیت بالینی را در اجرا و پیاده سازی مدل 7 محوری پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاری نماید از الزامات یک مرکز درمانی میباشد.
5) فناوری شرپوینت
فناوری شرپوینت اولین بار در سال 2001 توسط شرکت مایکروسافت به منظور فراهم آمدن بستری برای انجام تعاملات درون سازمانی ارائه شد. این فناوری در سال 2003 با امکانات گسترده و معماری برای افزودن کدهای سفارشی به نام وب پارت (معادل پورتلتها در فناوری جاوا) وارد بازار پرتالهای تجاری شد. این محصول سریعترین رشد فروش در تاریخ محصولات سرور در شرکت مایکروسافت را از آن خود کرد. شرپوینت مجموعهای یکپارچه از ابزارها، محصولات و فناوریهایی است كه در جهت ایجاد يك بستر اطلاعاتی براي ”اشتراک“ و ”جستجوی“ اطلاعات در يك ”محيط اطلاعاتي“ به وجود آمدهاند.
6) نرم افزار مدیریت ارتباط بامشتری سیارمی (CRMME)
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک ابزار جامع، سازمان را قادر به شناسائی، جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور از طریق ایجاد و حفظ روابط بلندمدت می سازد. هدف سازندگان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بالا بردن سطح سود به صورت بلند مدت و ارائه ی راه کارهای مشتری مدارانه است که باعث رضایت هرچه بیشتر مشتری و افزایش سطح درآمد شرکت شود.
در حقیقت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری است برای جمع آوری نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود. در نهایت، رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب و کار است. به عنوان روشی بهتر برای درک نرم افزار CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.
رزومه فعالیت شرکت، کادر فنی و مدیریتی گروه نرم افزار
پشتیبانی و توسعه مایکروسافت شرپوینت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جندی شاپور اهواز (1395)
طراحی و پیاده سازی ماژول آرشیو اسناد پزشکی شرکت ایران رایانه (1394)
طراحی، پیاده سازی و توسعه سامانه مدیریت و تجمیع اطلاعات ترافیکی (سمتات) (1393-1395)
پیاده سازی و اجرای سامانه مدیریت اسناد پزشکی بیمارستانهای تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جندی شاپور اهواز (1390-1395)
طراحی و پیاده سازی سامانه حاکمیت بالینی بیمارستانهای تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی جدندی شاپور اهواز (1393)
طراحی و نصب سیستمهای اتوماسیون اداری در استان خوزستان (1385-1395)
طراحی و اجرای پروژههای تحت وب (1385- 1391)
اجرای کنفرانس ملی امنیت اطلاعات و ارتباطات (1389)
طراحی و پیاده سازی سیستم GIS (1389)